Hace algún tiempo tuve que crear un “juego” donde tenía un robot que es controlado por la web, lo que quiero decir es que en el lado del cliente a través de una selección de ítem se creó un método eco en JavaScrips basado en el ítem elegido y enviado a Unity y así se pudo controlar el robot. Ahora busco otro tipo de conexión más directa que no sea JavaScrips pero quiero mantener que la aplicación funciona vía web, he buscado y no encuentro otro tipo de lenguaje, pero no encuentro que JavaSrips sea la mejor opción. Me gustaría poder hacer todo dentro de Unity pero a través de la Web.
Do you mean something like this? A web-based game where users write scripts to control the robots?
1 Like
Yes, thank you very much!
I think JoeStrout is slightly too modest to link his own solution on the asset store:
It’s a run-time script interpreter. It’s been on my wishlist for some time now, but I’ve still never tried it myself. It looks pretty good, though.
2 Likes
Might be worth pointing out that the script interpreter itself is open-source; you don’t need the plug-in unless you want the Unity-specific runtime code editor and examples (or you just want to throw a few bucks my way to support further development; I won’t stop you ;)). There’s also an active user community on Discord, so if you want to talk to other users first, feel free to stop by!
1 Like